Η απορία του μήνα
Επειδή όταν απορώ αξίζει να… ρωτώ!
Μέσα από αυτή τη στήλη του μηνιαίου, διαδικτυακού περιοδικού της
Synergy Real Estate, παρέχονται απαντήσεις σε ποικίλα ερωτήματα που σχετίζονται με τα ακίνητα και την κτηματαγορά της Κύπρου.
Ο Υπεύθυνος Πωλήσεων της εταιρείας μας, Παναγιώτης Τόφας, απαντάει λεπτομερώς στο ερώτημα που του τέθηκε για αυτό το μήνα και το οποίο ακολουθεί:
Ποιοι Παράγοντες επηρεάζουν την πώληση ενός ακινήτου;
Οι παράγοντες που επηρεάζουν την πώληση ενός ακινήτου ποικίλουν και θα τους αναλύσουμε στη συνέχεια:
– Είδος ακινήτου. Αυτός, είναι ίσως ο πιο καθοριστικός παράγοντας πώλησης, που επιδρά είτε θετικά όταν υπάρχει η αντίστοιχη ζήτηση, είτε αρνητικά εάν η ζήτηση είναι περιορισμένη.
Αναλόγως, εάν πρόκειται για οικόπεδο, κατοικία ή επαγγελματική στέγη, η ζήτηση διαμορφώνεται βάσει των διαφορετικών αναγκών και επιθυμιών των αγοραστών. Επιπλέον, κάθε κατηγορία ακινήτου ενδέχεται να χωρίζεται σε υποκατηγορίες, οι οποίες περιλαμβάνουν διαφορετικούς τύπους ακινήτων, όπως για παράδειγμα, διαμερίσματα, μεζονέτες, γκαρσονιέρες, μονοκατοικίες.
– Τοποθεσία. Ο δεύτερος κατά σειρά σημαντικότερος παράγοντας, θα έλεγα ότι είναι η τοποθεσία. Όταν ένας πιθανός αγοραστής εξετάζει την αγορά ακινήτου, επιδιώκει να αξιολογήσει την ποιότητα ζωής και την ασφάλεια σε μια συγκεκριμένη γειτονιά. Επίσης, η εύκολη πρόσβαση στο κέντρο, στον αυτοκινητόδρομο σε υπηρεσίες όπως υπεραγορές, σχολεία ή πανεπιστήμια, αποτελούν κρίσιμες
παραμέτρους που επηρεάζουν θετικά την τελική απόφαση του αγοραστή.
Η τοποθεσία, επομένως, μπορεί να προσδώσει μια επιπλέον αξία στο ακίνητο, αποτελώντας παράλληλα ένα διαπραγματευτικό πλεονέκτημα κατά τη διαδικασία κλεισίματος συμφωνίας με τους πιθανούς αγοραστές. Επομένως, η δυνατότητα του ακινήτου να προσφέρει ένα περιβάλλον ζωής που προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις επιθυμίες του αγοραστή, αναδεικνύει τη σημασία της τοποθεσίας ως κρίσιμου
παράγοντα στη διαμόρφωση της ζήτησης.
– Χαρακτηριστικά. Κάποια από τα βασικά χαρακτηριστικά ενός κτιρίου τα οποία και ενδέχεται να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά την πώλησή του είναι τα υλικά κατασκευής – π.χ. τρόπος κτισίματος, πάτωμα, αλουμίνια, η διαρρύθμιση του εσωτερικού χώρου, η ενεργειακή απόδοση, η ηλικία του, ο όροφος όπου βρίσκεται, η ύπαρξη αυλής.
Όσον αφορά στα οικόπεδα, μερικά από τα σημαντικά χαρακτηριστικά που προσμετράει ένας υποψήφιος αγοραστής, είναι η μορφολογία του εδάφους, ο προσανατολισμός, η πρόσοψη.
– Κατάσταση. Η καλή κατάσταση του ακινήτου που επιδιώκουμε να πωλήσουμε, μπορεί να διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στην επίτευξη μιας επιτυχημένης συμφωνίας.
Είναι απαραίτητο να εκτιμήσουμε εάν χρήζει ανακαίνισης και επιδιορθώσεων ή όχι. Ένα ανακαινισμένο ακίνητο αναδεικνύεται ως μια από τις πιο ασφαλείς επιλογές για τους πιθανούς αγοραστές, ενώ στους ιδιοκτήτες αποφέρει υψηλότερη αξία πώλησης. Συγκεντρώνει μάλιστα περισσότερο αγοραστικό ενδιαφέρον, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες πώλησής του, καθώς οι βελτιωτικές αλλαγές που ενδέχεται
να απαιτούνται από τον αγοραστή, ώστε να είναι πλήρως λειτουργικό, είναι ελάχιστες ή μηδενικές.
Είναι βεβαίως σεβαστό εάν ένας πωλητής δεν επιθυμεί να επενδύσει στην ανακαίνιση ενός ακινήτου. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ένας πιθανός αγοραστής, λαμβάνει υπόψιν του το κόστος αυτής της ανακαίνισης, προσθέτοντάς το στην τελική τιμή αγοράς. Συνεπώς, είναι σαφές πως αν τον ενδιαφέρει πραγματικά, θα διαπραγματευτεί μια χαμηλότερη τιμή αγοράς, ώστε να καλυφθούν
τα έξοδα που θα κάνει στη συνέχεια ο ίδιος.
– Σωστή τιμή. Μια λογική τιμή πώλησης η οποία μπορεί να τεκμηριωθεί βάσει επαγγελματικής εκτίμησης του ακινήτου, μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και πιθανόν, να οδηγήσει σε γρηγορότερη επίτευξη πώλησης. Διευκολύνει τη διαπραγμάτευση και μειώνει τον κίνδυνο αποτυχίας της συμφωνίας.
Προτροπή μας προς τους ιδιοκτήτες ακινήτων, είναι, προτού ορίσουν την τιμή πώλησης, να προβούν σε έρευνα αγοράς για να μάθουν τις τρέχουσες τάσεις της αγοράς. Με τη βοήθεια ενός συμβούλου ή εκτιμητή ακινήτων, θα ήταν μάλιστα δόκιμο να ανατρέξουν σε πράξεις που κλείστηκαν στο πρόσφατο παρελθόν και αφορούν σε παρόμοια ακίνητα – στην ίδια περιοχή. Αυτό, θα παρέχει στον ιδιοκτήτη
ένα μέτρο σύγκρισης, ώστε να αντιληφθεί εάν η επιθυμητή τιμή πώλησης συνάδει με τη ρεαλιστική – βάσει δεδομένων – τιμή αγοράς.
– Προώθηση. Η ορθή προώθηση μέσω φωτογραφιών, βίντεο και επαγγελματικών παρουσιάσεων, αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχημένη πώλησή του αφού, παρέχει στους πιθανούς αγοραστές μια ολοκληρωμένη εικόνα του ακινήτου. Ένα σωστά διαφημιζόμενο ακίνητο, μπορεί να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.
Η συνεχής εμφάνιση σε σχετικές με την κτηματαγορά διαδικτυακές πλατφόρμες και καταλόγους ακινήτων, επεκτείνει τον κύκλο των πιθανών αγοραστών, καθιστώντας το ακίνητο προσβάσιμο σε ευρύτερο κοινό.
– Οικονομικοί παράγοντες και προοπτικές ανάπτυξης. Η οικονομική κατάσταση των ενδιαφερόμενων αγοραστών, επηρεάζει την αγοραστική τους δυνατότητα. Συχνά, η διαθεσιμότητα δανείων και η πολιτική των τραπεζών, διαμορφώνουν την επενδυτική τάση και αγοραστική δύναμη.
Επιπλέον, η γενική οικονομική κατάσταση μιας χώρας ή περιοχής, μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι προβαίνουν σε αγοραπωλησίες ακινήτων. Παράλληλα, φορολογικές πτυχές – όπως φόροι επί των κερδών από πώληση ακινήτου -, ρυθμίζουν συχνά τις αποφάσεις των ιδιοκτητών ακινήτων, αποθαρρύνοντας τους ορισμένες φορές από το να προχωρήσουν σε πώληση.
* Μπορείτε και εσείς να μας στέλνετε τις δικές σας απορίες προς επίλυση, στο info@synergyestates.cy